Statcounter

Gyermek Úszásoktatásunkról

2009.12.08. 10:39 - csikóhal úszósuli

Úszótanfolyamaink jelenleg négy csoportban folynak, képesség szerinti és korosztályi besorolásban.

Kezdő és Manócsoport: A manócsoportban,a fő célunk a vízhezszoktatás,egyszerű mozgásformák elsajátítása.A manócsoportban kicsi,  2,5-4,5 év közötti gyerekekkel foglalkozunk igen kis csoportban (maximum 6 fő/oktató), hiszen a óriási hangsúlyt kell fektetni a gyerekek egyéni képességeire,személyiségükre, a helyes pedagógiai módszrek(mondókázás,zenés torna,vízben éneklés stb) kiválasztására és  legfőképpen a biztonságra. Az oktatásokon egészséges, fertőző betegségben nem szenvedő, kicsi manók úszópelussal vehetnek is  részt vehetnek.

A vizhezszoktatás lépései a következők:

·         Ismerkedkedés a vizzel,merülések

·         Lebegés hason,háton,segédeszközzel majd segédeszköz nélkül

·         Siklás,hason,háton

·         Levegővétel és kifújás oktatása

·         Vizbe ugrások

·         Összetett gyakorlatok

·         Legegyszerübb mozgásformák

·         Játékok

A kedző csoportba középsős és nagycsoportos óvódások és kisiskolás gyermekek járnak, akiknél koruknál fogva,mentális képességeik fejlettsége miatt már másfajta pedagógiai és úszásoktatás techikai módszereket kell alkalmazni.
Az oktatás célja első lépésben a gyermekek játékos vízhezszoktatása, a vízben mint új közegben való mozgás megszerettetése, mivel a szárazföldi és vizben végzett mozgások tanitása és tanulási folyamata is különböző.

A vizben meg kell ismerkedni a gyerekeknek magával a vizszintes testhelyzettel,
az ilyen helyzetben való mozgások koordinálásával, fel kell oldani a védekező feltétlen reflexeket, meg kell Őket ismertetni a könnyedség érzésével, az eltérő egyensúlyi viszonyokkal.

Igen nagy hangsúlyt fektetek a jétékos feladatok,alkalmazására mind segédeszközökkel, mind a szociális kapcsolatokat is fejlesztve a csoportos, és párosan végzett szabad ill.utánzó szerepjátékokra, hiszen a gyerekek alapvető létezési formája a játék. A kezdő csoporban, a sekélyvizben elsajátított mozgásformákat, a gyors,hát, és mellúszás alapjait, fokozatosan a mélyvizben is gyakorolni fogják a gyerekek.

Félhaladók: Ebbe a csopotba járó szintén kisiskolás korú gyerekek, akik már elsajátitották az alapokat, a medence szélső sávjában a fal melett úsznak, így a medencepart még mindig biztos kapaszkodót nyújt számukra, növeli biztonságérzetüket. Többségük már bártan mozog a mélyvizben is és ott is végzik a feladatokat, itt már a három úszásnem alapjainak elsajátitása,( gyors,hát,mell ) lábtempó, karmunka, összetett gyakorlatok,technikai hibák korrekciója a cél. Fejesugrás gyakorlása.
A rentgeteg ismétlés, rögzíti a gyerekekben a helyes mozgásforma elsajátítását, persze mindezt játékokkal, segédeszkökkel fűszerezve, hiszen a változatosság fontos a monotónia elkerülése végett.

Haladók: A csoportba járó iskolás gyerekek biztonságosan úsznak ,a medence középső pályáján. Három úszásnemet elsajátitottak, melyeknél sok tecnikai feladatot oldanak meg a stílusuk csiszolása végett, elkezdtük a negyedik úszásnem, a pillangó oktatását is.
Itt is nagy hangsúlyt fektetek a fokozatosságra és a változatosságra, a merev, feszes izomzat oldására. Az egyéni,páros vagy csoportos játékos feladatokra Ők már gyakorolják a fejesugrást, majd az úszásnemek helyes fordulóit,és a célbaérkezést is meg fogják tanulni.

Sok úszást oktató szakemberrel szemben én mind a félhaladó, mind a haladó csoport lúrkóihoz vizbe szállok, ha szükségesnek látom az adott feladatnál, hogy  beigazítsam a helyes mozgásformákat, hiszen hiába végzi el a tanítvány a parton a feladatokat, ha a vizszintes sik egy teljesen más megoldást kiván meg tőle.
Éreznie kell a segitséget a biztonságot maga melett. Meggyőződésem,hogyha bemegyek a haladókhoz is a vizbe, és néha együtt végzem velük feladatokat, sokkal jobban lehet motiválni őket, mintha csak a part széléről ,távolságot tartva diktálnám az elvégzendő feldatokat.

AZ  ÚSZÁSOKTATÁSOK HELYSZÍNE ÉS IDŐPONTJA

Helyszín: Úszásoktatásaink az Egységes Gyógypedagógiai Intézmény, Budapest, III. Kerület San Marco u. 48-50 újonnan átadott, rendkívül magas színvonalú 25m-es medencéjében folynak. A medence vize kristálytiszta, feszített víztükrű, fokozatosan mélyülő.28 fokos.

Időpont: 

Hétköznapokon: hétfő / haladó,középhaladó és manó 16-17 óráig

Hétköznapokon:  kedd/manócsoport és kezdő 16-17 óráig

Hétköznapokon: csütörtök/ manócsoport és kezdőcsoport 16-17 óráig

Hétköznapokon: pénteken/ manócsoport és kezdőcsoport 15-16 óráig

Az oktatás szombatonként délelőtt:

reggel 8.00-9.00-ig középhaladó,haladó csoport  

reggel 8.00-9.00-ig manó és kezdő csoport ( főleg nagytesó és kistesó egyidőben )

reggel 9.00-10.manó és kezdő csoport                   

                                                                                                                 

 

Áraink: Manó csoport 7000 ft /  4 alkalom/hó,alkalmanként 2000 Ft/gyermek 

           10 % testvérkedvezmény

          
       

Térkép:


Nagyobb térképre váltás


AZ ÚSZÁSOKTATÁS MENETE ÉS MÓDSZERTANI ÖSSZEFOGLALÓJA

Az úszásoktatás célja elsődlegesen a siker és örömélmény biztositása és nevelői ráhatás az úszómozgás tanitásán keresztül, a vizben történő gazdaságos mozgás elsajátitása és mindenekelött az életvédelem és a balesetmegelőzés.

A gyerekek kis csoportlétszáma (maximum 10 fő) az oktatás szempontjábol optimális,  a kis létszámú csoport hatékony együttmüködést eredményez az oktató és a gyermekek között.

A tanulók az úszásoktatás első szakaszának egyetlen célja a vízhezszoktató fázis, mely a  mozgástanulás első lépcsője az új közegben.
A legalapvetőbb dinamikus és statikus helyzeteket, mozgásokat, mozdulatokat megtanulják, a közeghez tejes mértékben alkalmazkodnak, e közegnek a törvényszerüségeit, jellegzetességeit megismerték és ennek eredményeképpen otthonosan és célszerüen viselkednek a vízben. A gyerekek oktatása fokozatosan mélyülő medencében történik.

A mozgástanulás durva koordinációs szakaszában a tanulók  elsö lépésként a lábmunkát majd a karmunkát sajátítják eli, mind gyorson mind háton.
Ebben az oktatási szakaszban nagyon fontos az oktató megfelelő szakmai tudása,személyisége valamint pedagógiai hozzáértése.
A durva koordináció szakaszában ugyanis központi szerepet kap, a folyamatos hibajavitás, és a motivació állandó fenntatása.A gyerekeknek ebben a tanulási szakaszban sok  sok gyakorláson és ismetlésen keresztül hangolódik csak össze a láb és karmunkája. Az oktató feladata a monoton ismétlések változatosabbá tétele külöbnböző segédeszközök segitségével, mely  játékok a  fegyelem és a kis csapat kohéziójának fenntartasában is nagy segítséget nyújtanak.

A  fejlődés következö szakaszában az elsajatitott tudást átvisszük a mélyvizbe is, itt szintén nagyon fontos az oktató nevelő szerepe , hiszen át kell segiteni a gyerekeket egy pszihés gáton melyet a sekély és mély viz jelent számukra. A kisvízben már elsajatitott tudást, ebben a finom koordinácios fázisban, sok technikajavitó gyakorlattal finomitjuk.

Ekkor már a önmaguk a gyerekek is érzik a vizben, hogy melyek a helyes mozgasminták, és a hibákat  maguk is kontrollálják és korrigálják. Az oktató részéről ekkor  nagyon fontos , hogy szárazföldön is gyakoroltassa a gyerekekkel a helyes mozgást,.

A fentiek alapján célul tüztem ki, hogy a  gyerekek mind a kisvízben mind pedig a mélyvízben biztonságban mozogjanak,három úszásnemet elsajátitsanak a középhaladó szinten.Haladó szinten 4 úszásnem elsajátítása,rajtok,fordulók tanulása.

Vissza a főmenübe

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása